Paradoxal, romanii au ajuns sa cumpere in plina criza economica mai mult decat isi permiteau sa cumpere inainte de 2008. Motivul? Desi puterea de cumparare a romanilor nu a crescut peste noapte, apetitul pentru articole de imbracaminte sau electronice si electrocasnice a crescut. Strategiile de marketing si PR ale magazinelor si moda adoptata din strainatate de a vana reducerile mai tot timpul a dus la marirea vanzarilor pe anumite segmente chiar si cu 50% fata de perioada de dinainte de criza.
Poate cea mai importanta crestere s-a inregistrat in domeniul imbracamintii si accesoriilor, acolo unde lumea cumpara cu „nesat” dintr-un magazin haine online si mai putin dintr-unul offline. Accesul la internet si modalitatea usoara de plata, timpul economisit si interfata foarte prietenoasa a magazinelor online i-au determinat pe clienti sa aleaga plata cu cardul in locul platii cu banii cash si plimbarea virtuala printre articole postate online in locul plimbarii printre rafturi cu marfa. Articolele expuse in online sunt usor de verificat din punctul de vedere al calitatii, sunt usor de comparat cu altele, se pot afla detalii despre ele fie de pe forum, fie consultand site-uri de specialitate care analizeaza diverse modele si branduri, fac review-uri.
Intr-un magazin haine online nu veti gasi niciodata haine care sa fie mult prea scumpe sau angajati care sa va determine sa faceti cea mai proasta alegere. De asemenea, in magazinele online puteti cere oricand asistenta fie telefonic, fie prin e-mail si nu veti fi nevoit sa asteptati la coada la casa.
Reducerile substantiale din anumite perioade si modalitatea simpla de a cauta ce va intereseaza cu ajutorul motoarelor de cautare, filtrelor, categoriilor sau chiar a unor bannere speciale sunt numai cateva dintre avantajele oferite de un magazin haine online. Tot in aceste magazine puteti gasi si articole de imbracaminte de la firme renumite de pe piata de profil, pe care in mod normal nu aveti cum sa le gasiti prea usor in magazinele offline.