Masina functioneaza normal atata timp cat stim cum sa o ingrijim si cand sa o ducem intr-un service autorizat. Pe langa schimbatul pieselor, masina are nevoie si de verificari periodice si operatiuni specifice pentru pastrarea rulajului normal chiar si pe distante lungi.
Cand vine vremea sa schimbam anvelopele Kleber cu unele noi sau pentru un anume sezon este bine sa solicitam la serviceul unde facem aceste operatiuni si o verificare a geometriei rotilor. Este recomandat sa nu facem aceste operatiuni dupa ureche, acasa, in garaj, pentru ca riscam inutil viata noastra si a celor care sunt cu noi in masina, dar si pe cea a pietonilor. Schimbarea anvelopelor e o actiune relativ simpla care presupune scoaterea anvelopelor de iarna sau vara, verificarea jantelor si montarea noilor cauciucuri, anvelope. La final, se echilibreaza cauciucurile cu ajutorul instrumentelor electronice speciale si masina e buna de rulat pe soselele tarii. Rotile se monteaza la loc pe masina, se verifica si presiunea, se compara cu cea pe care producatorul anvelope Kleber a recomandat-o. Echilibrarea rotilor nu are nicio legatura cu verificarea geometriei. De regula, se face o verificare a geometriei dupa ce se inlocuiesc elemente din sistemul de suspensie sau directie sau atunci cand anvelopele se uzeaza prea repede. Dupa reglarea geometriei, uzura va fi mai mica, siguranta la volan va fi mai mare.
In cadrul geometriei rotilor sunt trei unghiuri de verificat si eventual de corectat. Unghiul de fuga, cel de cadere si de convergenta sunt verificate cu aparate speciale, dupa montarea a patru tinte. Se stabileste tipul de suspensie, se verifica inaltimea sa, la final se modifica unghiurile care nu sunt corecte, prea mici sau prea mari. La final, daca totul e in ordine, masina poate pleca din service, iar dvs. puteti sa va plimbati in vacanta unde doriti fara nici cea mai mica problema.