Cluj – un loc de modelat oamenii frumos

Imi amintesc o vreme din vremurile de demult. Era parca ieri. Era parca ziua in care am facut cunostinta cu lumea. Cu lumea din alta lume. Era parca un prezent absent, dar totusi un lucru bun de stiut: „era”. Clujul – un loc minunat pe care l-am vizitat in urma cu multi ani si in care am avut parte de o experienta lunga: strazile infernal de drepte. Cand m-am ratacit prima data am zis ca trebuie sa fie o greseala. Strada trebuia sa se termine la un moment dat dar parca mult prea liniara ca sa nu mai fie.

Si de ce zic un loc de modelat oamenii?

In Cluj ai parte de o suita de experiente, rele, bune, niciodata de mijloc, niciodata moderate. Acolo trebuie sa fii tare ca sa ai loc intre extreme. Trebuie sa fii indecent de indecis ca sa poti simti viata in toata agitatia ei. Am locuit in Cluj un an si ceva. Involuntar sau mai volutar, totusi mi-am facut vreacul. In ciuda unui loc de munca foarte prost platit, desi promisiunile erau mari, mi-am facut multi prieteni. Totusi experienta trebuie pusa sub semnul intrebarii. Prietenii aceia erau numai de moment, fiind practic interesati de tine ca si profit si in nici un caz dornici sa te ajute, sa te cunoasca si sa fie alaturi.

La urma urmei nici nu stiu de atata agitatie. Am invatat unele lucruri:

· Oamenii nu te vor ajuta niciodata decat daca au de castigat ceva de la tine.

· Daca ai fost ajutat nu uita de unde ai placat

· Daca ai fost ajutat nu urca niciodata mai sus decat cel care te-a ajutat, vei avea     conflicte colosale

· Nu iubi pe cine vrei ci pe cine trebuie ca sa fii fericit

· Imparte-ti timpul intre tine si tine, ai grija sa nu te epuizezi, nimeni nu-ti merita energia

· Ofera bunatate chiar daca primesti in schimb numai invidie

· Cei din jur nu te vor compatimi daca iti merge rau ci se vor bucura, asa ca incearca sa nu arati niciodata celor din jur cat de rau iti merge

· Sa nu-ti para rau niciodata cand pierzi, regretele sunt numai invinsi

· Sa nu uiti de cei care intr-adevar te apreciaza si tin la tine, oricat de sus ai ajuns

· Nu uita niciodata o fapta buna chiar daca ai fost ranit dupa.

· Raul acopera binele, dar trebuie sa uiti de el.