Retin fetele oamenilor

De cand ma stiu am avut o problema cu fetele oamenilor. Mereu le retin. Si desi le retin mereu stiu de unde. Daca se intampla sa vad un actor la televizor imediat iti pot spune in ce film l-am mai vazut. Cel putin un film.

Daca eu am problema asta, sora mea are problema cu numele. Niciodata nu uita un nume sau o data. Exista insa si dati in care pur si simplu nu pot spune de unde o stiu. De cele mai multe ori ma apuca seara, cand vad un film sau o emisiune. Pana cand nu-mi amintesc de personajul respectiv, pur si simplu nu ma pot opri din gandit sau de cele mai multe ori nu pot dormi. Tin minte ca intr-o zi vazusem clipul actritei Anna Kendrick cu melodia cups. Am stat vreo 2 ore pana sa-mi aduc aminte unde o vazusem jucand. Mi-am amintit intr-un final. Daca de cele mai multe ori imi aduc aminte instant exista momente cand nu reusesc si pur si simplu nu ma pot opri din gandit. Sau si in autobuz daca am vazut o data o figura care mi s-a parut interesant si am analizat-o in detaliu a doua oara sigur daca o reintalnesc va trebui sa stiu unde am vazut-o prima data. Mereu mi se intampla la fel. Stiu exact locul in care ne-am intalnit, daca era vara sau iarna sau evenimentul.

La un revelion acum 2 ani am vazut o fata grasuta. Am vazut-o vreo 10 minute cred. Vara asta m-am intalnit trecator cu ea intr-un mall si am recunoscut-o. Imediat am deschis sertarul din creieras sa o gasesc. Foarte repede. Cred ca a durat cateva momente. Tin minte chiar cu ce era imbracata. O rochie neagra foarte urata. Vreau pur si simplu sa nu mai am obsesia asta. Daca vad pe cineva cunoscut sa nu ma chinui sa-mi dau seama unde l-am mai vazut.

Mereu trebuie sa asociez figurile oamenilor si cu alte evenimente. Nu ma pot abtine. Chiar daca imi zic mie ca nu mai ma gandesc, si poate chiar nu ma gandesc, am momente cand deodata tresar, apare sclipirea. Am patit-o de atatea ori, sa nu-mi amintesc ceva iar desi in timpul zilei ma luam cu altele ori uitam, aveam momente cand saream si stiam. Era o usurare enorma. Aceeasi poveste este cu sora mea, ea retine in schimb orice nume, orice data istorica. Daca e vorba sa o intreb ce a mancat acum o saptamana habar nu are, dar daca o intreb in ce an a murit nu stiu ce domitor sau alte date istorice imediat stie.

Si nu doar istorie, filme, actori din filme, cate oscaruri a luat un anumit film, sau daca o intreb pur si simplu cum il cheama pe actorul ala brunet si cu cioc care a jucat in filmul in care se batea cu unul pentru nu stiu ce cauza. Exemplul pe care l-am dat este prost, dar ati inteles ideea. Imediat isi aduce aminte numele actorului, filmul si actiunea filmului.

Un alt exempu ar fi cu cartile, literatura universala. Incepand sa citesc literatura universala ii mai cer parerea, iar la finalul fiecarei carti dezbat cu ea. Pur si simplu ma uimeste faptul ca retine atatea, actiuni citite cu ani in urma, daca nu chiar zeci de ani.

Daca eu si sora mea aveam aceasta problema sa zic asa, ai nostri parinti sunt invers. Nici unul din ei nu poate retine nimic. Niciodata nu coreleaza figura unui om cu evenimente sau ani.

O alta chestie la mine ar fi cu muzica. Aceeasi treaba. Daca aud imediat o melodie care o stiu sau am mai ascultat-o undeva o data imediat incep sa vad unde am auzit-o.

Si nu ma opresc pana nu imi aduc aminte unde am auzit-o sau pana nu stiu ce melodie e.