Gratarul buclucas

Cu ani in urma, primisem cadou un gratar ( ca toate gratarele!), insotit de o ghiara de intors carnea si de un saculet de carbuni. Neavind ce face ( ca de obicei!), intr-o zi de duminica, m-am urcat in masina si m-am dus catre un loc despre care auzisem ca se preta unei astfel de indeletniciri. Era o pajiste inverzita si pustie, la capatul orasului.

Cum se nimerise sa fiu singurul „ grataragist” ratacit pe acolo, am pus „ utilajul” in functiune, am aranjat frumos carnea ( micii si legumele) si m-am intins pe spate in iarba inca umezita de roua, asteptind sa ma delectez cu „ bunatatile” acelea chiar de pe gratarul meu. Cred ca atipisem nitel, fiindca m-am trezit speriat de o voce aspra de barbat. Omul era imbracat in straie de politist, zimbea, si isi facea de lucru cu cheile de la masina. „ Actele dvs., va rog! mi se adresa el extrem de amabil. Buletin, permis de conducere, pasaport, orice aveti!” M-am ridicat si i-am intins buletinul. „ Am facut ceva nepermis?’ intreb bulvaersat. Politistul, secondat de alt coleg, venit mai pe urma, se uita lung in buletin si incepu sa-mi explice.” Da, tocmai ati comis o cotraventie, ca sa zic asa, folosind gratarul intr-un loc interzis, cum scrie de altfel, si pe indicatorul de la intrare!!! Fapta se pedepseste cu 450 lei amenda si cu confiscarea gratarului”.

Recunosc ca n-am fost atent la indicator si incerc sa-i explic cine sint si ce hram port.. „Padurea, continua el imperurbabil, ca si cind nu m-ar fi auzit, trebuie protejata, stimate domn! Nici nu va inchipuiti cite paduri ard in tara asta din cauza indolentei omului!”!” Probabil, admit, dar nu se compara cu cit au taiat ilegal austriecii de la Holzindusrie Schweighofer in ultimul an”. Replica mea il ia prin surprindere „ Noi nu facem politica, zise, daca au taiat ilegal, treaba lor, sa suporte consecintele legii, ca si dvs.!”. Vazind ca nu vrea „ s-o dam la pace” ii platesc jumatate din cuantumul amenzii, las gratarul acolo, ca obiect delict, si dau brinci masinii de unde am venit.